Despre blog

Acest blog se doreşte a fi un instrument ajutător pentru cei interesaţi intr-o perspectiva noua, mai larga asupra sanatatii, asupra lumii si a vietii desigur.

Sufletul - Scanteia divina din noi

Sufletul este scanteia divina, divinitatea aici, in fiecare din noi iar inima spirituala este templul in care el salasluieste. Uitat de minte, vital si corp el continua sa straluceasca in templul inimii spirituale, asteptand momentul in care suntem pregatiti sa ne reamintim esenta noastra divina.

Corpul nostru cel de toate zilele

Am început să mă gândesc la corpul meu ca la un templu, ca la un loc sacru în care o fiinţă importantă locuieşte şi anume sufletul, expresia Divinităţii.

Alergarea - hrana pentru trup si suflet

Alergarea si intoarcerea la natura ne dovedeste ca este o cale spre atigerea linistii sufletesti de care avem nevoie; pentru a putea progresa, pentru a trai stari de constiinta inalta avem nevoie de linistirea gandurilor si curatirea sufletului; atunci cand distanta alergata iti creaza o stare de concentrare psihica totala, in care singurele ganduri care te pot ajuta sa continui sunt pacea si increderea in capacitatile inca neexploatate, aceasta chintesenta face diferenta intre a fi si a nu fi.

Suntem ceea ce mancam

Încă din cele mai vechi timpuri mâncarea a reprezentat un prilej de bucurie. Să luăm masa în famile sau cu prietenii nu este pentru nimeni un lucru neobişnuit.

Postări populare

joi, 31 ianuarie 2013

No matter

”Nu conteaza cat de greu este trecutul, intotdeauna
poti incepe din nou.” Buddha

Health Benefits of Black Pepper

Beneficiile Piperului negru

Ajuta digestia
Previne gazele
Genereaza transpiratie si urinare
Ajuta sa pierdeti din greutate
Elimina durerea de incheieturi.
Ajuta sa avem o piele sanatoasa
Elimina tusea si raceala
Antibacterial
Pastreaza arterele curate
Un foarte bun antioxidant, good pentru hernie si muscaturi de insecte
Trateaza problemele respiratorii precum astmul
Trateaza problemele si durerile dentare

Detachment


There are 2 points of view of spirituality. First considers that Supreme is everything and manifests in everything, and that leads to total detachment, because all is seen as being Supreme or His manifestation. The second considers that Supreme is all that it is also, but says that here at the manifestation level He divides in good and bad. To suport the good is the duty of the spiritual seeker. The second aproach seems to be more appropiate for life here in the manifested existence. But the actions must be done with total detachment being aware that in the end everything is the Divine Game and we can be His instruments in a way or another ( positiv or negativ).



 Exista doua tipuri de abordare a spiritualității. Prima considera ca Supreme este totul si se manifesta in tot si de aceia duce la o atitudine de detașare totala pentru ca totul este vazut ca fiind Supreme sau manifestarea sa. A doua considera ca Supreme este totul de asemenea dar spune ca aici la nivelul manifestării el se divide in bine si rău. A acționa in sprijinul binelui este datoria cautatorului spiritual. Cea de a doua pare a fi abordarea cea mai potrivita pentru viața aici la nivelul manifestării. Acțiunea trebuie însa făcuta in mod detașat conștienți fiind ca pana la urma totul este jocul divin si noi putem fi instrumentul lui intr-un fel sau altul(pozitiv sau negativ).

Întrebari si raspunsuri


Î Sunt începător în meditaţie şi nu-mi pot controla gândurile. Cum pot avea o meditaţie bună?

R Dacă eşti un începător, încearcă să laşi doar gândurile divine să intre în tine şi nu şi pe cele nedivine. Cel mai bine este să nu ai nici un gând în timpul meditaţiei, dar este aproape imposibil pentru un începător să aibă o minte lipsită de gânduri. Aşa că poţi începe având gânduri bune: „Vreau să fiu bun, vreau să fiu mai spiritual, doresc să îl iubesc mai mult pe Dumnezeu, vreau să exist doar pentru El.” Lasă aceste idei să crească în tine. Începe cu una sau două idei divine: „Astăzi voi fi absolut pur. Nu voi permite nici un gând rău, ci doar pacea va intra în mine.” Atunci când laşi un gând divin să crească în interiorul tău, vei vedea cum imediat conştiinţa ta devine mai bună.

Începe cu idei divine: „Astăzi vreau să simt că sunt cu adevărat copilul lui Dumnezeu.” Acesta nu va fi doar un sentiment ci chiar o realitate. Încearcă să simţi cum Fecioara Maria ţine copilul Cristos în braţe. Simte că Mama Divină te ţine pe tine în braţele ei asemenea unui copil. Apoi simte: „Vreau cu adevărat să am înţelepciunea-lumină. Doresc să merg împreună cu Tatăl meu. Oriunde va merge El voi fi cu El. Voi primi Lumină de la El.”

Unii oameni nu au idei de acest fel. Ideile şi gândurile creative nu vin. Este doar un gol. Ai putea întreba ce este mai bine – să ai multe mesaje prosteşti în minte sau să nu ai nici unul. Dar acesta este un mod negativ, inconştient de a medita, care nu are nici un pic de viaţă în el. Acesta nu este mintea tăcută. Nu este productivă. În meditaţia adevărată, mintea este tăcută dar în acelaşi timp este conştientă.



Î Ideal este să respingem toate gândurile în timpul meditaţiei?



R Cel mai bine este să încercaţi să nu permiteţi nici unui gând să intre în mintea voastră, fie el bun sau rău. Este ca şi cum aţi fi în camera voastră şi cineva bate la uşă. Voi nu aveţi nici o idee dacă cel ce bate este un prieten sau un duşman. Gândurile divine sunt adevăraţii voştri prieteni, iar gândurile nedivine sunt duşmanii voştri. Voi vreţi să vă lăsaţi prietenii să intre dar nu ştiţi cine sunt aceştia. Şi chiar dacă ştiţi care vă sunt prietenii, atunci când le deschideţi uşa s-ar putea să vă daţi seama că acolo se află de asemenea şi duşmanii voştri.

Apoi înainte ca prietenii voştri să vă poată trece pragul, duşmanii voştri vor fi intrat deja. E posibil ca chiar să nu observaţi nici un gând nedivin, dar în timp ce gândurile divine intră, gândurile nedivine, asemeni unui hoţ, se vor furişa în secret şi ele înăuntru şi vor crea o confuzie uriaşă. Odată intrate, este foarte greu să le dai afară. Pentru asta este nevoie de puterea unei discipline spirituale solide. Timp de cincisprezece minute puteţi să vă bucuraţi de gânduri spirituale iar apoi, într-o secundă, un gând nedivin va apărea. Aşa că cel mai bun lucru este să nu permiteţi nici un gând în timpul meditaţiei voastre.



A fost un timp când te-am iubit, o lume a gândurilor mele. Dar acum iubesc frumuseţea minţii-tăcute şi puritatea inimii-recunoştinţă.



Adevăraţii tăi prieteni nu vor pleca. Ei se vor gândi, „Ceva nu este în regulă cu el. De obicei el este atât de drăguţ cu noi. Deci trebuie să fie vreun motiv special pentru care nu ne deschide uşa.” Ei au o unitate plină de înţelegere, aşa că vor aştepta la nesfârşit. Dar duşmanii voştri vor aştepta doar câteva minute. Apoi îşi vor pierde răbdarea şi vor spune, „Este sub demnitatea noastră să ne irosim timpul aici.” Aceşti inamici au mândria lor. Ei vor spune, „Cui îi pasă? Cine are nevoie de el? Hai să mergem şi să atacăm pe altcineva.” Dacă nu dai nici o atenţie unei maimuţe, ea în cele din urmă va pleca şi va muşca pe altcineva. Dar prietenii tăi vor spune, „Nu, noi avem nevoie de el, şi el are nevoie de noi. Îl vom aştepta mereu.” Astfel că după câteva minute duşmanii voştri vor pleca. Apoi puteţi deschide uşa şi prietenii voştri cei mai dragi vor fi acolo aşteptându-vă.

Dacă meditaţi cu regularitate şi devoţiune, după un timp veţi deveni puternici în interior. Atunci veţi fi capabili să primiţi cu bucurie gândurile divine şi să alungaţi gândurile nedivine. Dacă primiţi un gând de dragoste, pace sau putere divină veţi permite acelui gând să intre în voi şi să sec dezvolte. Îl veţi lăsa să se joace şi să crească în grădina minţii voastre. În timp ce gândul se joacă şi voi vă jucaţi cu el, veţi vedea cum veţi creşte întru acel gând. Fiecare gând divin pe care îl veţi lăsa înăuntru va crea pentru voi o nouă lume plină de realizare şi vă va încărca întreaga fiinţă de divinitate.

După câţiva ani de meditaţie veţi avea suficientă tărie interioară pentru a lăsa înăuntru chiar şi gândurile nedivine. Atunci când un gând nedivin va intra în mintea voastră, nu îl veţi respinge ci îl veţi transforma. Când cineva nedivin bate la uşa voastră, dacă aveţi suficientă tărie pentru a-l forţa să se comporte corect odată ce intră, atunci puteţi să-i deschideţi uşa. În cele din urmă va trebui să acceptaţi provocarea şi să cuceriţi aceste gânduri rele; altfel ele se vor întoarce şi vă vor deranja mereu.



Sunt atât de mândru de mintea mea. De ce? Pentru că a început să se bucure de lucruri mici: un gând simplu, o inimă pură, o viaţă umilă.




Trebuie să fiţi un olar divin. Dacă olarului îi este teamă să atingă lutul, atunci acesta va rămâne mereu lut şi olarul nu va putea să ofere nimic lumii. Dar dacă olarului nu îi este teamă, el poate transforma lutul în ceva frumos şi folositor. Este datoria voastră să transformaţi gândurile nedivine, dar doar atunci când puteţi face asta în siguranţă.
CKG









miercuri, 30 ianuarie 2013

Hey


 


1. Hey! How are you?
2. We are friends now.
3. Let us take a picture together!
4. God bless you little man cub!














1. Buna.. Ce faci?
2. Suntem prieteni acum.
3. Hai sa facem o fotografie impreuna!
4. Fie ca Dumnezeu sa te binecuvanteze mic pui de om!

Începutul Meditaţiei



Atunci când meditaţi acasă, păstraţi un colţ al camerei pe care puteţi să-l faceţi absolut pur şi sfinţit - un loc sacru pe care să-l folosiţi doar pentru meditaţie. Pentru meditaţia voastră zilnică este cel mai bine să meditaţi singur. Înainte de a începe meditaţia, este de dorit să se facă un duş sau o baie. De asemenea este recomandabil să se poarte haine curate şi luminoase.

Pentru a urma o cale spirituală voi trebuie să meditaţi cel puţin o dată pe zi. Cel mai bine este să meditaţi dimineaţa devreme când atmosfera este calmă şi liniştită. Seara este de asemenea un timp propice. Dacă daţi importanţă meditaţiei şi sunteţi sinceri, puterea meditaţiei voastre va creşte în mod automat. Dacă faceţi meditaţia în mod regulat şi punctual, veţi remarca propriul vostru progres. Faptul de a avea stabilită o anumită oră de meditaţie vă va ajuta să luptaţi împotriva letargiei şi capriciilor minţii.

Atunci când meditaţi este important să fiţi în poziţia aşezat cu coloana dreaptă şi să vă menţineţi corpul relaxat. Veţi vedea că fiinţa voastră interioară vă va aranja în mod spontan într-o poziţie confortabilă; depinzând de voi dacă o menţineţi sau nu. Unii căutători preferă să mediteze stând culcaţi, dar asta nu este recomandabil. Voi puteţi cu uşurinţă să intraţi în lumea somnului sau într-un fel de amorţeală interioară. Poziţia lotus, care este o postură yoga avansată, nu este neapărat necesară pentru o meditaţie corectă. Foarte mulţi oameni meditează foarte bine în timp ce sunt aşezaţi pe scaun.

Vă va fi de ajutor în meditaţie dacă ardeţi beţişoare parfumate şi lumânări, precum şi faptul de avea câteva flori în faţa voastră. Floarea exterioară vă va aminti de floarea din interiorul inimii voastre. Atunci când mirosiţi parfumul beţişoarelor, veţi câştiga inspiraţie şi purificare, pe care le veţi putea adăuga la comoara voastră interioară. Când veţi vedea flacăra exterioară, imediat veţi simţi flacăra voastră interioară urcând sus, mai sus, tot mai sus.
CKG

Listen

Atunci cand stii sa asculti
Totul devine  Maestrul tau.

Heaven


”What is Heaven? Heaven is to feel that Supreme is present constantly in your heart, in your life, in every breath that you take. Our true nature is the nature of beatitude, but sometimes we need to pass through the excruciating pangs of hell to realize that. Supreme is patient about that, He has the infinite to His disposal.  



 Ce este raiul? Raiul este sentimentul prezentei constante a lui Supreme in inima noastră, in viața noastră, in fiecare suflare pe care o avem. Natura noastră esențiala este aceia a beatitudinii însa uneori trebuie sa trecem prin chinurile iadului pentru a realiza asta. Supreme are răbdare, are infinitul la dispoziție.

Purificarea minţii



Mintea este aproape întotdeauna impură, şi aduce mai mereu gânduri lipsite de aspiraţie. Chiar şi atunci când nu face asta, ea este totuşi o victimă a îndoielii, geloziei, ipocriziei, fricii şi a altor calităţi nedivine. Toate lucrurile negative atacă în primul rând mintea. Mintea le poate respinge timp de un minut, dar apoi ele bat din nou la uşa minţii. Aceasta este natura minţii. Inima este mult, mult mai pură. Afecţiunea, dragostea, devoţiunea, abandonul, şi alte calităţi divine se află deja acolo în inimă. De aceea inima este mult mai pură decât mintea. În inimă chiar dacă aveţi frică sau gelozie, calităţile bune ale inimii vor putea veni totuşi la suprafaţă. Dar de asemenea inima poate şi ea să nu fie pură în totalitate datorită faptului că fiinţa vitală se află lângă inimă. Vitalul inferior, care se află lângă ombilic tinde să urce şi să atingă centrul inimii. El face, datorită influenţei şi vecinătăţii sale, ca inima să devină impură. Dar cel puţin inima nu este precum mintea, care în mod deliberat îşi deschide uşa ideilor impure. Inima este de departe mult mai bună decât mintea. Dar cel mai bun este sufletul. Sufletul este doar puritate, lumină, beatitudine şi divinitate.



1 Devenind sufletul. Cel mai bun lucru pe care îl puteţi face pentru a vă purifica mintea este să simţiţi în fiecare zi timp de câteva minute că nu aveţi minte. Spuneţi-vă, „Nu am minte, nu am minte. Ceea ce eu am este inima.” Apoi după un timp simţiţi, „Nu am inimă. Ceea ce eu am este sufletul.” Atunci când spuneţi, „ Am sufletul,” veţi fi inundaţi de puritate. Dar din nou trebuie să mergeţi mai departe şi mai adânc spunând nu doar, „Am sufletul,”dar de asemenea, „Sunt sufletul.” În acest timp imaginaţi-vă cel mai frumos copil pe care l-aţi văzut vreodată, şi simţiţi că sufletul vostru este infinit mai frumos decât acel copil. În momentul în care puteţi spune şi simţi, „Eu sunt sufletul,” şi să meditaţi asupra acestui adevăr, puritatea infinită a sufletului vostru va intra în inima voastră. Apoi din inimă, puritatea infinită va intra în minte. Când puteţi simţi cu adevărat că sunteţi doar sufletul, acesta vă va purifica mintea.



2 Flacăra interioară. Înainte de a medita, încercaţi să vă imaginaţi o flacără în interiorul inimii voastre. În momentul de faţă poate că flacăra este mică şi abia pâlpâie; poate că nu este o flacără puternică. Dar într-o zi cu siguranţă va deveni mult mai puternică şi mai strălucitoare. Încercaţi să vă imaginaţi că această flacără vă iluminează mintea. La început s-ar putea să nu fiţi satisfăcuţi de modul în care vă concentraţi datorită faptului că mintea nu este focalizată. Ea se gândeşte în mod constant la diferite lucruri şi a devenit victima gândurilor nedorite. Mintea nu are o iluminare reală, astfel încât imaginaţi-vă o flacără frumoasă în interiorul inimii voastre. Apoi, aduceţi această flacără luminând în interiorul minţii voastre. Apoi veţi putea observa o licărire de lumină în interiorul minţii voastre. Atunci când mintea voastră începe să fie iluminată, vă va fi foarte uşor să vă concentraţi timp îndelungat şi de asemenea să aveţi o concentrare mai adâncă.



3 Purificarea respiraţiei. Înainte de a vă începe meditaţia, repetaţi „Supreme”(cuvântul în engleză, pentru Suprem. El are o rezonanţă mantrică şi de aceea este bine să fie folosit în forma lui originală) de circa douăzeci de ori, cât de repede posibil pentru a vă purifica respiraţia. Simţiţi cum deveniţi cu adevărat Respiraţia lui Dumnezeu. Până când respiraţia nu este purificată, mintea nu va rămâne concentrată.



4 Dumnezeu mă doreşte, eu am nevoie de Dumnezeu. Focalizaţi-vă atenţia asupra unei fotografii. Vă puteţi uita la fotografia Maestrului vostru sau puteţi să priviţi la propria voastră imagine în oglindă. Dacă vă concentraţi asupra propriei voastre reflecţii în oglindă, încercaţi să simţiţi că sunteţi în totalitate una cu fiinţa fizică pe care o vedeţi. Apoi încercaţi să intraţi în imaginea pe care o vedeţi. Iar de acolo trebuie să încercaţi să lăsaţi să crească în voi gândul că Dumnezeu vă doreşte şi voi aveţi nevoie de Dumnezeu. Repetaţi: „Dumnezeu mă doreşte, eu am nevoie de Dumnezeu. Dumnezeu mă doreşte, eu am nevoie de Dumnezeu.” Apoi veţi vedea cum încet, continuu şi sigur acest gând divin intră în voi şi pătrunde întreaga voastră existenţă interioară şi exterioară, oferindu-vă puritate în minte, vital şi corp.



5 Impunând control asupra minţii. Puteţi să-i spuneţi minţii voastre, „Nu-ţi voi permite să faci ce vrei. Acum doresc să mă gândesc la Dumnezeu.” Repetaţi numele lui Dumnezeu în gând sau cu voce tare. Apoi spuneţi, „Vreau să am puritate în întreaga mea existenţă, repetând puritate, puritate, puritate.” În acest timp nu-i permiteţi minţii să se gândească la impuritate sau la vreun alt lucru. Nu lăsaţi mintea să rătăcească; pur şi simplu folosiţi-vă mintea pentru propriul vostru scop. Aveţi milioane de gânduri de împlinit în şi prin minte. Dar mintea este atât de obraznică şi neascultătoare că dacă voi nu o folosiţi, vă va folosi ea pe voi.



6 Aruncaţi-le afară. De fiecare dată când un gând nedivin intră în mintea voastră, aruncaţi-l afară. El este asemenea unui element străin, unui hoţ, care a intrat în casa voastră. De ce ar trebui să lăsaţi în mod conştient un hoţ în casa voastră, când puteţi să-l daţi afară? Când un gând nedivin intră în mintea voastră, pur şi simplu prindeţi-l şi aruncaţi-l în focul arzător al aspiraţiei voastre interioare.

7 Ştrangulând gândurile rele. Atunci când apare un gând care nu este pur, bun sau divin repetaţi imediat cuvântul „Supreme” foarte rapid. Supremul este Guru-l meu, Guru-l vostru, Guru-l tuturor. Repetaţi „Supreme” foarte repede, şi de fiecare dată când folosiţi cuvântul „Supreme,” simţiţi că aţi creat un şarpe care se va încolăci în jurul gândului nedivin şi-l va sugruma.
CKG

marți, 29 ianuarie 2013

Meditaţia: Cheia Vieţii Interioare



                                 Uneori trebuie să rămân tăcut,  
Căci aceasta este singura cale  
Pentru a cunoaşte un pic mai bine,  
Pentru a gândi puţin mai înţelept,  
Pentru a deveni un pic mai perfect,  
 Şi pentru a-L cere pe Dumnezeu un pic mai curând.





Meditaţia este un dar divin. Meditaţia simplifică viaţa noastră exterioară şi dă energie vieţii noastre interioare. Ea ne dă o viaţă naturală şi spontană, o viaţă care devine atât de naturală şi de spontană că nu mai putem respira fără a fi conştienţi de propria noastră divinitate.

Diferenţa dintre rugăciune şi meditaţie este următoarea: atunci când ne rugăm, simţim că existenţa noastră este o flacără orientată doar către în sus. Natura reală a rugăciunii este să ajungă la Dumnezeu înălţându-se. Atunci când medităm, ne aruncăm pe noi înşine într-o expansiune vastă, într-o mare infinită de pace şi beatitudine, sau primim Vastul infinit în noi.

Rugăciunea şi meditaţia sunt ca faţa şi reversul aceleaşi monede. Ambele sunt foarte eficiente. Atunci când mă rog, eu vorbesc şi Dumnezeu ascultă. Atunci când meditez, Dumnezeu vorbeşte şi eu ascult. Atunci când ne rugăm ne înălţăm la Dumnezeu; iar atunci când medităm Dumnezeu coboară la noi. În cele din urmă cele două sunt identice. Totuşi trebuie să ştim, că atunci când ne rugăm, simţim că noi ca indivizi suntem separaţi de Dumnezeu. Simţim că El se află undeva iar noi ne aflăm în altă parte. Privim sus la El şi ne plângem Lui, dar nu ştim când şi în ce măsură Dumnezeu ne va împlini rugăciunile noastre. Meditaţia spune, “Dumnezeu nu este orb sau surd! El ştie ce trebuie să facă pentru a se împlini pe El însuşi în şi prin mine. De aceea voi rămâne într-o tăcere plină de devoţiune.”Cea mai înaltă rugăciune a fost rostită de Mântuitorul Cristos: “Facă-se Voia Ta.” Această rugăciune este de asemenea începutul meditaţiei.

Meditaţia este ca şi cum am merge pe fundul mării, acolo unde totul este calm şi liniştit. La suprafaţa mării s-ar putea să fie o multitudine de valuri, dar dedesubt, marea nu este afectată. În adâncurile ei cele mai adânci, marea este doar linişte. Când începem să medităm, prima oară încercăm să atingem propria noastră existenţă interioară, adevărata noastră existenţă - adică fundul mării. Apoi, atunci când valurile lumii exterioare vin, nu suntem afectaţi. Frica, îndoiala, neliniştea şi tot tumultul pământesc sunt pur şi simplu îndepărtate, deoarece în interiorul nostru avem o pace durabilă. Gândurile nu ne pot atinge, căci mintea noastră este în întregime pace, linişte şi unitate. Precum peştii în mare, gândurile sar, înoată dar nu lasă nici o urmă. Atunci când suntem în meditaţia cea mai înaltă, simţim că suntem marea şi animalele din mare nu ne pot afecta. Simţim că suntem cerul şi toate păsările care trec zburând nu ne pot afecta. Mintea noastră este cerul iar inima noastră este marea infinită. Aceasta este meditaţia.





Mă rog la Dumnezeu şi meditez asupra lui Dumnezeu.  
Mă rog la Dumnezeu să-i văd Faţa Lui înaltă.  
Meditez asupra lui Dumnezeu pentru a-i simţi Inima Lui de Beatitudine.







                           

7 Steps to Happiness



7 Pasi catre Fericire

Gandeste mai putin, simte mai mult
Incrunta-te mai putin, zambeste mai mult
Vorbeste mai putin, asculta mai mult
Judeca mai putin, accepta mai mult
Priveste mai putin, fa mai mult
Plange-te mai putin, apreciaza mai mult
Teme-te mai putin, iubeste mai mult

Hell



What is hell? Hell it is when you do not feel the breath of the Supreme in your heart, it is when you do not feel Him next to you anymore. And that happens only when we choose that, consciously or unconsciously. Never, never He is not going to leave us, but He just step back when we want that. But even then, He watch us from a distance and suffer with us, waiting for the moment when we are going to realize that He is our true essence and that we can not really exist without Him.


 Ce e iadul? Iadul este atunci când nu mai simți respirația lui Supreme in inima ta, atunci când nu-l mai simți alături de tine. Si asta se întâmpla doar atunci când noi alegem asta. Niciodată, niciodată El nu ne paraseste, însa se retrage atunci când noi dorim asta. Însa chiar si atunci ne urmărește de la distanta si suferă alături de noi așteptând momentul in care vom realiza ca el este esența noastră si ca nu putem exista in adevăratul sens al cuvântului fara El.

Mintea tăcută




Uneori trebuie să rămân tăcut,  
Căci este singura cale  
De a cunoaşte puţin mai mult,  
De a gândi puţin mai înţelept,  
De a deveni puţin mai perfect,
 Şi de a-l revendica pe Dumnezeu puţin mai curând.
Liniştind mintea



Nu contează ce cale de meditaţie urmaţi, prima sarcină înainte de orice este să încercaţi să aveţi o minte calmă şi liniştită. Dacă mintea hoinăreşte tot timpul, dacă este tot timpul o victimă a gândurilor lipsite de milă, atunci nu veţi face nici un progres. Mintea trebuie să fie calmă şi liniştită astfel încât atunci când lumina coboară de sus, să fiţi pe deplin conştienţi de ea. Prin observarea şi acceptarea voastră conştientă a luminii, veţi intra într-o meditaţie profundă şi veţi vedea purificarea, transformarea şi iluminarea vieţii voastre.

Cum să aveţi o minte calmă şi liniştită? Mintea are propria ei putere, şi acum această putere este mai puternică decât râvna şi determinarea voastră de a medita. Dar dacă puteţi obţine ajutorul inimii, atunci în mod gradual veţi fi capabili să vă controlaţi mintea. Inima, la rândul ei, primeşte asistenţă continuă din partea sufletului, care este doar lumină şi putere.





Golind mintea




Nu trebuie să consideraţi că atunci când mintea vă este goală veţi deveni un prost sau veţi acţiona precum un idiot. Aceasta nu este adevărat. Dacă puteţi să vă păstraţi mintea calmă şi liniştită timp de zece sau cincisprezece minute, o nouă lume se va naşte în voi. Aceasta este rădăcina întregului progres spiritual. În momentul de faţă puteţi să vă păstraţi mintea calmă şi liniştită doar timp de câteva secunde, sau pentru un minut, dar dacă puteţi să vă menţineţi calmul, echilibrul şi liniştea timp de jumătate de oră sau chiar cincisprezece minute, vă asigur că în interiorul acestei linişti va creşte o nouă lume de putere şi lumină extraordinară.

Atunci când nu aveţi nici un gând în minte vă rog să nu consideraţi că sunteţi cu totul pierduţi. Dimpotrivă, simţiţi că ceva divin se pregăteşte în natura voastră pură care aspiră. Nu puteţi aştepta rezultate imediate. Fermierul plantează seminţele iar apoi aşteaptă; niciodată el nu se aşteaptă ca recolta să crească dintr-o dată. Este nevoie de câteva săptămâni sau de câteva luni pentru ca sămânţa să germineze. Mintea voastră poate fi asemenea unui pământ fertil. Dacă plantaţi sămânţa liniştei şi a echilibrului şi o cultivaţi cu răbdare, mai devreme sau mai târziu trebuie să culegeţi recolta iluminării.

Mintea nu este necesară pentru meditaţie, deoarece gânditul şi meditaţia sunt lucruri absolut diferite. Atunci când medităm nu gândim deloc. Ţinta meditaţiei este aceea de a ne elibera de gânduri. Gândul este precum un punct pe o tablă. Fie el bun sau rău, se află acolo. Doar atunci când nu se află nici un gând acolo de orice fel ar fi el, putem creşte întru cea mai înaltă realitate. Chiar şi în meditaţia profundă gândurile pot intra, dar nu în meditaţia cea mai înaltă cea mai profundă. În meditaţia cea mai înaltă va fi doar lumină.



Dacă puteţi să vă liniştiţi, în mod gradat şi continuu, mintea agitată, Dumnezeu îşi va deschide imediat cu bucurie Inima Lui infinită.



Dincolo de minte



În lumină, viziunea şi realitatea sunt una. Voi staţi acolo, iar eu stau aici. Hai să spunem că eu sunt viziunea şi voi sunteţi realitatea. Pentru a vă cunoaşte trebuie să mă uit la voi şi să intru în voi. Dar în meditaţia cea mai înaltă realitatea şi viziunea sunt una. Unde vă aflaţi voi mă aflu şi eu, unde mă aflu eu vă aflaţi şi voi. Noi suntem una. De aceea în meditaţia cea mai înaltă nu avem nevoie de gânduri. În meditaţia cea mai înaltă, cel care cunoaşte şi obiectul cunoaşterii sunt una.

Chiar şi reflecţia care este o formă introspectivă de gândire, este mult departe de vastitatea meditaţiei. În momentul în care începem să gândim, ne jucăm cu limitarea şi robia. Gândurile noastre, nu contează cât de dulci şi delicioase sunt pe moment, pe termen lung sunt distructive şi dureroase deoarece ele ne limitează şi ne leagă. În mintea care gândeşte nu există nici o realitate. În fiecare moment construim o lume, pentru ca în momentul următor să o distrugem. Mintea are propriul ei scop, dar în viaţa spirituală noi trebuie să mergem mult dincolo de minte, acolo unde se află pacea, înţelepciunea şi lumina eternă. Când mergem dincolo de gândire cu ajutorul aspiraţiei şi meditaţiei, doar atunci putem vedea şi ne putem bucura totodată de Realitatea şi Viziunea lui Dumnezeu.

CKG

luni, 28 ianuarie 2013

Începeţi Aici şi Acum



 Pentru a deveni una cu Dumnezeu, voi trebuie să vă începeţi în mod conştient călătoria spirituală. Aici şi Acum este motto-ul sufletului. Dacă nu aţi început încă călătoria spirituală, atunci sufletul vostru doreşte să o faceţi chiar în acest moment. Dacă aveţi îndoieli cu privire la existenţa lui Dumnezeu, nici o problemă. Îndoiţi-vă cât vreţi. În cele din urmă veţi obosi să vă îndoiţi de Dumnezeu. Dacă vă îndoiţi de existenţa păcii şi a fericirii interioare, faceţi-o cât vreţi. Chiar dacă aveţi dubii cu privire la viaţa interioară sau la realitatea Lui Dumnezeu, cel mai bun lucru este să începeţi călătoria voastră interioară. 
 
Dacă sunteţi curioşi ce este spiritualitatea, puteţi să acceptaţi spiritualitatea doar din curiozitate. Vedeţi dacă este vorba despre ceva fascinant doar la modul superficial sau este vorba despre ceva adânc şi vast, căruia puteţi să-i dedicaţi întreaga voastră viaţă. Puteţi începe cu curiozitatea, dar în curând curiozitatea voastră se va transforma într-o adevărată aspiraţie. Dacă intraţi în viaţa spirituală doar pentru că alţii au făcut acest lucru, e bine şi aşa. Dacă vedeţi că viaţa cuiva a devenit plină de pace şi fericire după ce el a acceptat viaţa spirituală, nu este nimic greşit în a-l imita. Aş vrea să vă spun una din povestirile preferate ale lui Sri Ramakrishna. 
 
Odată un hoţ a intrat într-un palat în toiul nopţii şi a surprins o conversaţie între rege şi regină. Regele i-a spus reginei „ aş dori ca fiica noastră cea mai mică să se mărite cu un om sfânt, astfel încât ea să aibă parte de pace. Toate celelalte fete ale noastre s-au căsătorit cu regi sau generali, dar viaţa lor este mizerabilă. Oamenii sfinţi au o viaţă foarte liniştită, plină de pace, astfel că dacă ea se va mărita cu unul dintre ei viaţa ei va fi plină de pace. Mâine dimineaţă, devreme îi voi trimite pe miniştrii mei pe malul Gangelui, acolo unde meditează mulţi oameni sfinţi. Sunt convins că vreunul dintre ei va accepta să se căsătorească cu fata noastră.” Hoţul a surprins conversaţia şi s-a gândit: „O Doamne, un biet călugăr va lua prinţesa? Ia să merg eu acolo şi să meditez cu călugării. Cine ştie poate voi fi eu cel ales. Acum trebuie să fur pentru a obţine ceva bani. Dar dacă prinţesa va fi mulţumită de mine, voi deveni bogat peste noapte. Voi fi plin de prosperitate materială.” În dimineaţa următoare, devreme, îmbrăcat în veşmânt de om sfânt merse la Gange şi începu să mediteze împreună cu ceilalţi călugări. Curând miniştrii regelui apărură şi începură să meargă de la un călugăr la altul, căutând unul care ar fi dorit să se căsătorească cu prinţesa. Călugării s-au înfuriat “ noi plângem după lumină, adevăr şi bucurie infinită iar voi vreţi să ne legaţi din nou de această lume? Noi nu ne dorim viaţa materială sau posesiile materiale! “ au ţipat ei. Bieţii miniştrii au fost dojeniţi şi certaţi de toţi călugării. Călugărilor nu le păsa de prinţesă; ci doar de Adevărul cel mai înalt şi de bogăţia interioară. Unul câte unul călugării şi-au oferit refuzul lor. În cele din urmă, când miniştrii au venit la hoţ, acesta a acceptat să se căsătorească cu fata regelui. Ei au mers apoi înapoi la rege şi i-au povestit toată istoria. La auzul veştii că unul dintre călugări s-a arătat interesat de fiica lui, regele a fost foarte bucuros. “Mâine o voi duce pe fiica mea pe malul Gangelui, acolo unde oamenii sfinţii se roagă şi meditează” spuse el. În timpul nopţii, un gând divin intră în mintea hoţului. El se gândi: “Doar m-am prefăcut că sunt un om sfânt. Doar prefăcându-mă, am obţinut mâna prinţesei şi atât de multă prosperitate şi bogăţie materială. Dacă într-adevăr aş deveni un călugăr, sunt sigur că voi obţine putere, lumină, beatitudine şi pace infinită aşa cum aceşti călugări autentici vor obţine în cele din urmă de la Dumnezeu. De ce ar trebui să fiu ataşat de această bogăţie materială finită când am şansa de a primi lumină, fericire şi putere infinită din bogăţia infinită a lui Dumnezeu?” 
 
Astfel că hoţul s-a răzgândit în timpul nopţii, iar atunci când regele s-a apropiat, în dimineaţa următoare, el nu i-a arătat nici un respect regelui. El a izbucnit şi a spus, “O Rege, nu mă lega de această lume materială. Eu îl doresc pe Dumnezeu şi doar pe Dumnezeu. Nu am nevoie de fiica ta. “ Sărmanul rege merse înapoi la palat, iar hoţul a devenit un adevărat om sfânt. Această povestire ne arată foarte limpede că ne putem începe călătoria spirituală în orice moment. Tâlharul a început cu imitaţie. Dar el a primit inspiraţie atunci când i-a văzut pe adevăraţii oameni sfinţi plângând cu toată sinceritatea după Dumnezeu şi doar după Dumnezeu. Din inspiraţie a intrat în aspiraţie. El nu a mai fost mulţumit cu dorinţa lui de a avea bani şi bogăţie materială, deoarece a simţit că există ceva mai plin de satisfacţie care poate fi câştigat. Dacă încă apreciaţi îndoiala sau curiozitatea, atunci începeţi cu îndoiala sau curiozitatea. Dar începeţi! Pas cu pas, veţi fi capabili să mergeţi către ţelul vostru. Dumnezeu este deja nerăbdător să vă aibă. S-ar putea ca voi să nu fiţi nerăbdători să-l aveţi pe Dumnezeu, dar Dumnezeu Tatăl etern, Dumnezeu Mama eternă plânge după voi. Voi trebuie să luaţi decizia de a-l dori pe Dumnezeu. Dacă într-adevăr îl doriţi pe Dumnezeu, atunci începeţi de acolo de unde sunteţi - aici şi acum. Ţelul unităţii conştiente cu Dumnezeu Lumină infinită şi Adevăr infinit va fi al vostru. 
 
Plânsul inimii tale este o adevărată comoară. 
Plânsul inimii tale zboară precum un vultur 
Pentru a atinge ţelul cel mai înalt al sufletului tău pur 
 



CKG

O fata puternica

Micile rațuște curoajoase

Lucky Dog




La belle verte




Un film extraordinar, un tablou al unui mod de viata ideal pe care e bine sa-l mentinem in atentia noastra, pentru a-l materializa ca realitate pe planeta Pamant peste cativa ani. La Belle Verte (Frumoasa Planeta Verde) este o metafora, in nota comica, a unei vieti simple, desprinse pentru totdeauna de nocivitatea industrialismului, intr-o simplitate plina de profunzime si intr-o dragoste adevarata fata de tot ce inseamna viata.

                                                                                                                           sursa:cinemagia.ro





Fear


 
”Fear is death, fear is sin, fear is hell, fear is unrighteousness, fear is wrong life. All the negative thoughts and ideas that are in the world have proceeded from this evil spirit of fear. Swami Vivekananda





„Frica este moarte, frica este greseala, frica este iad, frica este nelegiure, frica este o viata traita gresit. Toate gandurile si ideile negative care exista in lume provin din spiritul rau al fricii.” 
Swami Vivekananda
 

What laughter can do for you

Ce poate face rasul pentru tine?
Reduce depresia si anxietatea
Stimuleaza eliberarea endorfinelor si va da o stare de bine
Protejeaza impotriva stopurilor cardiace 
Intareste sistemul imunitar 
Mareste capacitatea de a rezolva probleme si dezvolta creativitatea
Imbunatateste memoria
Va ajuta sa aveti o minte deschisa
Imbunatateste calitatea somnului si trateaza insomnia

In a way or another



In a way or another life will knock you down, but it is up to you if you choose to stay there or to stand up. This is a classical sentence, but how real, strong and powerful it is.That is the essence of life, falling and rising. In this way we go forward, in this way we progress.




Intr-un fel sau altul viața te va dobora, însa depinde de tine daca alegi sa te ridici sau nu. Este o propoziție oarecum clasica dar cat de reala si puternica e ea. Asta e esența vieții, căderea si ridicarea. In felul acesta progresam, in felul acesta mergem mai departe.

Intrebari și raspunsuri


Î Trebuie să medităm doar acasă sau putem încerca să medităm oriunde ne-am afla?

R Acum tu eşti doar un începător. Poţi medita cel mai bine doar atunci când eşti singur în camera ta sau în prezenţa Maestrului tău spiritual. Dacă încerci să meditezi în timp ce conduci, mergi sau eşti în metrou, nu vei putea medita prea adânc. Dar, de asemenea, nu este suficient să fii aşezat în faţa altarului tău. În timp ce te afli în faţa altarului tău, trebuie să simţi un altar în interiorul inimii tale, altfel nu vei avea o meditaţie bună. Oriunde te-ai afla atunci când meditezi, trebuie să intri în inima ta, acolo unde poţi vedea şi simţi altarul viu al Supremului. La altarul tău interior eşti sigur şi protejat de forţele divine. Dacă poţi medita în acest altar interior, eşti obligat să faci cel mai rapid progres, pentru că acolo nu va exista nimic care să-ţi stea împotrivă.

După ce vei fi meditat foarte sincer timp de câţiva ani şi vei fi dezvoltat o anumită tărie interioară, vei fi capabil să meditezi oriunde. Chiar dacă eşti în metrou sau mergi pe stradă, nu vei fi deranjat. În cele din urmă trebuie să înveţi cum să poţi avea cea mai înaltă meditaţie şi, în acelaşi timp, să fii conştient de ce se întâmplă în lumea exterioară.



Î În timpul rugăciunii şi meditaţiei, unii oameni se concentrează pe anumite obiecte, precum fotografii sau alte lucruri. Este înţelept din partea lor să depindă de aceste obiecte sau este mai bine să mediteze pe ceva care nu are formă, ceva pe care nu-l pot vedea?

R Atunci când meditează pe ceva, ei nu venerează acel obiect ca fiind Dumnezeu. Ei doar primesc inspiraţie de la acesta. Privesc o lumânare şi văd flacăra, dar nu consider flacăra ca fiind Dumnezeu. Ci o consider ca o sursă de inspiraţie. Această flacără mă inspiră şi îmi creşte aspiraţia astfel încât aceasta să se poată ridica prin plânsul său interior arzător. Pot păstra o floare în faţa mea când meditez. Ea nu este Dumnezeu, deşi în interiorul florii se află Dumnezeu. Însă floarea mă inspiră şi îmi oferă puritate. De asemenea pot arde beţişoare parfumate. Beţişorul nu este Dumnezeu pentru mine, dar el îmi dă un sentiment de puritate, şi mă ajută în progresul meu spiritual.

Tot ceea ce simt că mă inspiră ar trebui să folosesc pentru a-mi creşte aspiraţia, fie că este vorba de o fotografie, o lumânare sau o floare. Căci atunci când inspiraţia şi aspiraţia mea cresc, simt că am făcut încă un pas către ţelul meu. Dar lumânarea sau fotografia sau floarea nu sunt obiectul adoraţiei mele.



Î În cele din urmă, atunci când îl vom realiza pe Dumnezeu, vor dispărea toate aceste lucruri?

R Când devenim experţi în viaţa de aspiraţie, nici o formă exterioară nu va rămâne. Vom deveni una cu Cel Fără de Formă. Dar la început este necesar să ne apropiem de Dumnezeu prin formă. La început un copil citeşte cu glas tare. El trebuie să-şi convingă părinţii, şi pe el însuşi că citeşte cuvintele. Dacă nu citeşte cu glas tare, el simte că nu citeşte. Dar apoi, el şi părinţii săi ştiu că poate citi cu adevărat, astfel că forma exterioară poate să dispară. Dar aceste forme exterioare sunt de o importanţă extraordinară în stadiile de început ale căutătorului. În final ele vor pleca atunci când nu mai sunt necesare.



Î Este bine să medităm după ce am mâncat, sau este de dorit să postim?

R Nu este bine să medităm după ce am luat masa. Corpul are mii de nervi spirituali subtili. Aceşti nervi se îngreunează după o masă serioasă şi nu vă vor permite să aveţi cel mai înalt tip de meditaţie. Corpul va fi greu, conştiinţa va fi grea, nervii vor fi grei şi meditaţia voastră nu va fi bună. Când meditaţi cu adevărat, veţi simţi că întreaga voastră existenţă zboară, asemenea unei păsări, sus, mai sus, tot mai sus. Dar atunci când conştiinţa voastră este îngreunată nu puteţi urca în meditaţie.

De aceea este întotdeauna recomandabil să medităm cu stomacul gol. Cel puţin două ore ar trebui să treacă între masă şi momentul în care vă aşezaţi să meditaţi. Dar dacă vă este cu adevărat foarte foame atunci când mergeţi să meditaţi, meditaţia voastră nu vă va satisface. Foamea voastră asemenea unei maimuţe vă va sâcâi. În acest caz, este recomandabil să beţi doar un pahar cu lapte sau suc înainte de a medita.

Dar a ne abţine de la a mânca înainte de meditaţie nu este acelaşi lucru cu a posti. Postitul nu este necesar pentru meditaţie. Prin post puteţi să vă purificaţi într-o anumită măsură. Odată pe lună, dacă doriţi puteţi să postiţi timp de o zi pentru a vă purifica existenţa de agresiunea exterioară şi lăcomie. Dar postind în mod frecvent, mai degrabă vă apropiaţi de moarte decât de Dumnezeu. Postul nu este răspunsul pentru purificare de sine. Răspunsul este meditaţia însufleţită şi constantă, dragostea nerezervată pentru Dumnezeu şi abandonul necondiţionat faţă de Dumnezeu.



Î Este necesar să fii vegetarian pentru a duce o viaţa spirituală?

R Regimul vegetarian joacă un anumit rol în viaţa spirituală. Puritatea este de o importanţă colosală pentru un aspirant. Această puritate trebuie să o realizăm în corp, în vital şi în minte. Atunci când mâncăm carne, conştiinţa agresivă a animalelor intră în noi. Nervii noştri devin agitaţi şi neliniştiţi, şi acesta poate fi în opoziţie cu meditaţia. Dacă un căutător nu renunţă la a mânca carne, în general el nu poate avea experienţe sau viziuni subtile.

A fost un moment când conştiinţa animală a fost necesară pentru a merge înainte. Animalele sunt prin natura lor agresive dar, în acelaşi timp există un anumit impuls dinamic către înainte în conştiinţa animală. Dacă nu am fi avut calităţi animalice, am fi rămas inerţi, ca şi copacii, sau am fi rămas în conştiinţa mineralelor unde nu există creştere sau mişcare. Dar din păcate conştiinţa animală conţine de asemenea şi multe calităţi distructive, întunecate. Acum noi am intrat în viaţa spirituală, astfel că rolul conştiinţei animale nu mai este necesar în viaţa noastră. Din conştiinţa animală am intrat în conştiinţa umană, iar acum încercăm să intrăm în conştiinţa divină.

Calităţile fructelor şi vegetalelor ne vor ajuta să instalăm în viaţa noastră interioară şi exterioară puritatea, simplitatea, blândeţea şi bunătatea. Dacă suntem vegetarieni aceasta ne ajută fiinţa interioară să-şi întărească propria existenţă. În interior ne rugăm şi medităm; în exterior hrana pe care o luăm de la Mama-Pământ ne ajută de asemenea, oferindu-ne nu doar energie dar şi aspiraţie.

Unii oameni consideră că prin carne ei primesc putere. Dar dacă vor merge adânc în interior, ar putea descoperi că ideea lor despre carne este cea care le dă putere. Se poate schimba această idee şi se poate considera că energia spirituală care se răspândeşte în tot corpul este cea care oferă putere. Această energie provine atât din meditaţie cât şi dintr-o hrănire corectă. Puterea care se poate obţine din aspiraţie şi meditaţie este infinit mai puternică decât puterea care se primeşte din carne.

Mulţi căutători spirituali au ajuns la concluzia că un vegetarian poate face un progres mai rapid în viaţa spirituală. Dar împreună cu regimul vegetarian este necesar rugăciunea şi meditaţia. Dacă cineva are aspiraţie, regimul vegetarian îl va ajuta în mod considerabil; puritatea corpului va ajuta aspiraţia interioară să devină mai intensă şi mai însufleţită. Dar din nou, dacă cineva nu este vegetarian asta nu înseamnă neapărat că el nu va putea face progres spiritual sau că nu îl va putea realiza pe Dumnezeu.

CKG

duminică, 27 ianuarie 2013

May God be with you!

Fie ca Domnul sa te binecuvanteze!

Ramurile Copacului-lui-Dumnezeu

Realizarea-lui-Dumnezeu înseamnă descoperirea de sine în cel mai înalt sens al termenului. Se realizează unitatea conştientă cu Dumnezeu. Atât timp cât un căutător rămâne nerealizat, el va simţi că Dumnezeu este altcineva care are Putere infinită, în timp ce el, căutătorul este cea mai neputincioasă persoană de pe pământ. Dar în momentul în care el îl realizează pe Dumnezeu, află că el şi cu Dumnezeu sunt absolut unul atât în viaţa interioară cât şi în cea exterioară. Realizarea-de-sine înseamnă identificarea cuiva cu Sinele său cel mai înalt.

Fiecare individ trebuie să-l realizeze pe Dumnezeu conform capacităţii lui interioare. Şi fiecare persoană poate alege acel aspect a lui Dumnezeu care îl mulţumeşte cel mai mult. Cuiva s-ar putea să-i placă aspectul personal a lui Dumnezeu - Dumnezeu ca cea mai luminoasă Fiinţă - în timp ce altcuiva s-ar putea să-i placă aspectul impersonal - Dumnezeu ca Energie infinită. De asemenea un altul ar putea să fie mulţumit doar dacă Dumnezeu pe care îl realizează este dincolo de imaginaţia lui. Dumnezeu este atât personal cât impersonal. Dumnezeu va veni la fiecare individ în funcţie de alegerea lui, astfel încât acesta să fie mulţumit în felul lui propriu.

Dumnezeu este atât masculin cât şi feminin. Termenul “Tată” este mult mai des folosit pentru Dumnezeu în Vest. În Orient noi adesea vorbim de Zeitatea Supremă. Însă atunci când sunt cu vesticii, folosesc termenul care vă este cel mai familiar, căci simt că va fi mult mai uşor să îmi împărtăşesc experienţele cu voi în acest fel.

Cineva poate practica spiritualitatea indiferent de religia de care aparţine. Religia poate fi comparată cu o casă. S-ar putea ca voi să trăiţi într-o casă iar eu să trăiesc în alta. Deşi noi trăim în case diferite, noi vrem să învăţăm despre acelaşi subiect, Realizarea-lui-Dumnezeu. Deci noi mergem, la aceeaşi şcoală, o şcoală interioară. Atunci când ne rugăm la Dumnezeu şi medităm asupra Lui, mergem la această şcoală interioară. Pentru a merge la şcoală s-ar putea să nu folosim aceeaşi stradă. Dar atât eu cât şi tu trebuie să ieşim din casă pentru a merge să studiem.

Un adevărat căutător spiritual va avea cel mai adânc respect şi veneraţie pentru toate religiile. Putem preţui toate religiile şi le putem considera ca fiind ale noastre proprii. Fiecare religie este ca o ramură din Copacul-lui-Dumnezeu. Cum am putea respinge valoarea ramurilor atunci când acceptăm copacul ca fiind al nostru? Fiecare religie este corectă, absolut corectă în felul ei, dar atunci când plângem după cel mai înalt Adevăr, dragostea de Dumnezeu devine singura noastră religie.

Adevărata spiritualitate nu va cere renunţarea la nici o religie. Dacă voi rămâneţi la vechea voastră religie şi practicaţi viaţa spirituală, veţi fi capabili să alergaţi foarte rapid către ţel. Propria voastră religie vă va da încredere constantă în ceea ce faceţi. De asemenea, s-ar putea să simţiţi că aveţi nevoie să transcendeţi religia. În ambele cazuri, ţelul vostru este să îl realizaţi pe Dumnezeu, care cuprinde toate religiile şi totodată este mult dincolo de ele.





                                         Trezirea-de-sine  
Înseamnă
Înflorirea-Lui-Dumnezeu
 În şi prin mine.


CKG

We learn...

Noi invatam
10% din ceea ce citim
20% din ceea ce auzim
30% din ceea ce vedem
50% din ceea ce vedem si auzim totodata
70% din ceea ce discutam
80% din ceea ce experimentam
95% din ceea ce îi invatam pe altii
- William Glasser

Good people

Oamenii buni aduc tot ce e mai bun in ceilalti oameni la suprafata.

Let go


You can not lose what you do not have. That is why we should not try to possess anything, but let the things go how is their nature. To let them come, stay for a while, and then disappear. If we bind to them we going to suffer undoubtedly. Actually we do not have anything never, or to put it in a different way we have everything always, but this is a different story.  



 Nu poți pierde ceea ce nu ai. De aceea e bine sa nu încercam sa avem nimic, sa lăsam lucrurile sa curgă așa cum le este natura lor. Sa apară, sa stea pentru un timp si apoi sa dispară. Daca ne vom lega de ele vom suferi in mod inevitabil. In realitate nu avem nimic niciodată sau altfel spus avem totul dintotdeauna, dar asta e o alta discuție.

Exerciţii de respiratie



1 Respirând în centrul inimii. Vă rog inspiraţi şi ţineţi-vă respiraţia timp de câteva secunde, încercând să simţiţi că vă ţineţi această respiraţie, care este energia vieţii, în centrul inimii. Aceasta vă va ajuta să vă dezvoltaţi capacitatea interioară de a medita.



2 Devenind conştienţi de respiraţie. Atunci când vă aşezaţi să meditaţi, încercaţi să inspiraţi cât de încet şi liniştit posibil, astfel încât dacă cineva pune un fir de aţă în faţa nasului vostru acesta să nu se mişte deloc. Iar atunci când expiraţi, încercaţi să expiraţi chiar mai încet decât aţi inspirat. Dacă este posibil lăsaţi o scurtă pauză între sfârşitul expiraţiei şi începutul următoarei inspiraţii. Dacă puteţi ţineţi-vă respiraţia timp de câteva secunde. Dar dacă vă este dificil nu o faceţi. Niciodată să nu faceţi în timpul meditaţiei ceva care să vă facă să vă simţiţi inconfortabil.



3 Inspirând pace şi bucurie. Primul lucru la care trebuie să vă gândiţi când practicaţi tehnici de respiraţie este puritatea. Atunci când inspiraţi dacă puteţi simţi că respiraţia provine direct de la Dumnezeu, de la Puritatea însăşi, atunci respiraţia voastră poate fi purificată cu uşurinţă. Apoi, de fiecare dată când inspiraţi încercaţi să simţiţi că aduceţi pace infinită în corpul vostru. Opusul păcii este agitaţia. Atunci când expiraţi încercaţi să simţiţi că eliminaţi agitaţia din voi şi de asemenea agitaţia pe care o vedeţi în jurul vostru. Când veţi respira în acest mod veţi vedea cum agitaţia vă va părăsi. După ce practicaţi aceasta de câteva ori, vă rog încercaţi să simţiţi că inspiraţi putere din univers iar atunci când expiraţi, simţiţi cum toată frica iese din corpul vostru. După ce faceţi aceasta de câteva ori, încercaţi să simţiţi că inspiraţi bucurie infinită şi expiraţi toată supărarea, suferinţa şi melancolia.



4 Energia cosmică. Simţiţi că inspiraţi nu aer ci energie cosmică. Simţiţi cum energie cosmică infinită intră în voi cu fiecare inspiraţie, şi cum folosiţi această energie pentru a vă purifica corpul, vitalul, mintea şi inima. Simţiţi că nu există nici măcar un singur loc în fiinţa voastră prin care să nu curgă energia cosmică. Ea curge asemenea unui râu în interiorul vostru, spălându-vă şi purificându-vă întreaga fiinţă. Apoi când expiraţi, simţiţi că daţi afară din voi toate gunoaiele, toate gândurile nedivine, ideile obscure şi acţiunile impure. Tot ce se află în interiorul sistemului vostru şi-l consideraţi ca fiind nedivin, tot ceea ce nu vreţi să revendicaţi ca fiind al vostru, simţiţi că iese afară din voi cu fiecare expiraţie a voastră.

Aceasta nu este pranayama yoghină tradiţională, care este mult mai complicată şi sistematizată, dar este cea mai eficientă metodă spirituală de respiraţie. Dacă practicaţi această metodă de respiraţie, veţi vedea în curând rezultatele. La început va trebui să vă folosiţi imaginaţia, dar după o perioadă veţi vedea şi veţi simţi că aceasta nu este imaginaţie deloc ci realitate. Respiraţi în mod conştient energia care curge peste tot în jurul vostru, purificându-vă şi eliminând toate lucrurile nedivine din voi. Dacă puteţi respira în acest fel timp de cinci minute în fiecare zi, veţi putea face un progres foarte rapid. Dar acest tip de respiraţie trebuie făcut nu în mod mecanic ci întru-totul conştient.



5 Respiraţia totală. Atunci când ajungeţi la un stadiu mai avansat, puteţi încerca să simţiţi că respiraţia voastră intră şi iese prin fiecare parte a corpului vostru – prin inima voastră, prin ochii, nasul şi chiar prin porii voştri. Acum puteţi să respiraţi doar prin intermediul nasului sau al gurii, dar va veni un timp când veţi fi capabili să respiraţi prin fiecare parte a corpului vostru. Maeştrii spirituali pot respira chiar şi fără ajutorul nasului sau al gurii. Atunci când veţi perfecţiona acest mod de respiraţie spirituală, toată impuritatea şi ignoranţa vor fi înlocuite de lumina pacea şi puterea lui Dumnezeu.



6 Respiraţia unu-patru-doi. În timp ce inspiraţi, repetaţi odată numele lui Dumnezeu, a lui Cristos sau a altcuiva pe care îl adoraţi. Sau dacă Maestrul vostru v-a oferit o mantră o puteţi folosi pe aceasta. Această respiraţie nu trebuie să fie lungă sau adâncă. Apoi ţineţi-vă respiraţia şi repetaţi acelaşi nume de patru ori. Iar atunci când expiraţi repetaţi de două ori numele sau mantra pe care aţi ales-o. Inspiraţi în timp ce repetaţi o dată, vă opriţi respiraţia timp de patru repetări şi expiraţi în timp ce repetaţi de două ori în gând cuvântul sacru ales. Dacă pur şi simplu veţi număra unu-patru-doi nu veţi primi nici o vibraţie sau sentiment interior. Dar atunci când repetaţi numele lui Dumnezeu, imediat calităţile divine a lui Dumnezeu vor intra în voi. Apoi, atunci când vă opriţi respiraţia, aceste calităţi divine se vor roti în interiorul vostru, intrând în toate impurităţile, lucrurile obscure, imperfecţiunile şi limitările voastre. Iar atunci când expiraţi aceleaşi calităţi divine vor lua cu ele toate calităţile nedivine, distructive şi obstrucţioniste.

La început puteţi începe prin a număra unu-patru-doi. Apoi când veţi avea experienţă în acest tip de exerciţiu puteţi număra patru-şaisprezece-opt: inspiraţi timp de patru repetări, vă opriţi respiraţia timp de şaisprezece repetări, şi expiraţi timp de opt repetări. Dar aceasta trebuie să se facă în mod gradual. Unii oameni fac acest exerciţiu repetând de opt-treizeci-şi-doi-şaisprezece. Dar aceasta este pentru experţi.



7 Respiraţia alternativă. O altă tehnică pe care o puteţi încerca este respiraţia alternativă. Aceasta se realizează presându-vă nara dreaptă cu degetul mare şi inspirând prelung prin nara stângă. În timp ce inspiraţi, repetaţi numele lui Dumnezeu odată. Apoi opriţi-vă respiraţia pe timpul cât repetaţi de patru ori numele lui Dumnezeu. La final eliberaţi-vă nara dreaptă şi presaţi acum nara voastră stângă cu ajutorul degetului arătător expirând prin nara dreaptă în timp ce repetaţi numele lui Dumnezeu de două ori. Apoi faceţi invers, începând prin a vă apăsa nara stângă. În acest sistem de respiraţie atunci când respiraţi, nu trebuie să o faceţi în linişte. Chiar dacă faceţi zgomot nu este nici o problemă. Dar desigur aceste exerciţii nu trebuie făcute în public sau în locuri unde oamenii încearcă să mediteze în linişte. Nu ar trebui să practicaţi respiraţia de tipul unu-patru-doi mai mult de cinci minute şi la fel nu trebuie să practicaţi respiraţia alternativă mai mult de câteva ori. Dacă o veţi face de douăzeci sau de patruzeci de ori, căldura se va ridica de la baza coloanei voastre şi vă va pătrunde în cap, creând tensiune şi dureri de cap. Este ca şi cum am mânca prea mult. A mânca este bine, dar dacă mănânci cu lăcomie, vei avea probleme la stomac. Această căldură interioară acţionează în acelaşi fel. Dacă o ridicaţi peste capacitatea voastră în loc să vă dea o minte plină de pace vă va da o minte arogantă, turbulentă şi distructivă. Mai târziu când v-aţi dezvoltat capacitatea interioară, puteţi practica această respiraţie alternativă timp de zece sau cincisprezece minute. 


CKG

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Licoarea ce ne-ar scăpa de coşmarul chimioterapiei

Zilnic, în jurul nostru mor striviţi de necruţătoarea boală
canceroasă prieteni, rude sau colegi. Cu toţii îşi leagă speranţele de
chimioterapie, metodă terapeutică folosită în lumea întreagă, crezând că
această metodă îi va ajuta să scape de cumplitul flagel. Este cutremurătoare
suferinţa bolnavilor de cancer întâlniţi în secţiile de oncologie! Am
cunoscut atâţia bolnavi de cancer care înfruntă efectele secundare ale
acestei terapii, adulată şidispreţuită în egală măsură... Uneori, după multă
suferinţă,rezultatele chimioterapiei au prelungit viaţa unor bolnavi.
Alteori, celula canceroasă hrăpăreaţă n-a mai dat nici o şansă bolnavilor. O
alternativă...După ce ani de zile au spus pacienţilor că această terapie
(chimioterapia) este singura cale pentru a încerca să se elimine cancerul,
medicii de la Clinica John Hopkins din Statele Unite s-au hotărât să
prezinte şi calea alternativă de tratament a cancerului. Într-un studiu,
aceşti temerari specialişti, au prezentat efectele negative ale
chimioterapiei. Printre altele, cercetătorii menţioneazăcă tratamentul prin
chimioterapie care presupune "otrăvirea" celulelor canceroase cu rată mare
de creştere sunt distruse şi alte celule cu creştere rapidă din măduva
spinării, tractul gastro-intestinal etc., iar organe importante cum ar fi
ficatul, inima, rinichii sau plămânii sunt iremediabil afectate.



Specialiştii renumitei clinici au demostrat că o metodă modernă în
lupta cu această cumplită boală poate fi aceea a înfometării celulei
canceroase. De aceea medicii au prezentat alimentele care trebuie evitate,
tocmai pentru a împiedica celula canceroasă să se multiplice.



Dar există un miracol anticancer, păstrat în mare secret.

O sursă de mare încredere, Eugen Giurgiu, doctor în biochimie cu
competenţe în fitoterapie şi nutriţie, ne-a transmis o informaţie care ne-a
tăiat respiraţia!

Două ingrediente la îndemâna oricărui bolnav de cancer reprezintă o
alternativă sănătoasă la chimioterapie.

Timp de trei ani, în America, s-a experimentat un produs natural,
foarte simplu şi foarte eficient, pe un lot de 70.000 de subiecţi. Rezultate
remarcabile !

O limonadă a fost administrată bolnavilor de cancer: celor care au făcut chimioterapie, dar şi unui număr semnificativ din lotul martor, carefăcut chimioterapie, dar şi unui număr semnificativ din lotul martor, care
făcut chimioterapie, dar şi unui număr semnificativ din lotul martor, caren-a început acest tratament. Rezultatele au fost uluitoare: starea de
n-a început acest tratament. Rezultatele au fost uluitoare: starea de sănătate a bolnavilor din fiecare grupă s-a îmbunătăţit în mod remarcabil şi
sănătate a bolnavilor din fiecare grupă s-a îmbunătăţit în mod remarcabil şi boala n-a mai recidivat. În cazul bolnavilor care se temeau că zilele lor
sunt numărate, boala n-a avansat şi nu s-au observat metastaze.

Tratamentul este de10.000 de ori mai eficient decât chimioterapia. Lămâia are numeroase proprietăţi terapeutice şi studiile au dovedit că modestul
fruct este un remediu împotriva cancerului, remediu verificat în diferite forme de cancer. După mai bine de 20 de probe de laborator, realizate
începând din anii 1970, frotiurile au arătat că extractul de lămâie distruge
celulele maligne în 12 tipuri de cancer, inclusiv cel de colon, de plămâni,
de sân, de prostată şi de pancreas. În comparaţie cu produsul Adryamicin, un
drog chimioterapeutic,folosit în mod uzual, extrasul din lămâie cu
bicarbonat acţionează de10.000 de ori mai bine, încetinind creşterea
celulelor canceroase, spun specialiştii. Şi mai uimitor este faptul că
limonada aceasta distruge doar celulele maligne, dar nu le afectează pe cele
sănătoase. În privinţa bicarbonatului de sodiu, acesta schimbă PH-ul
corpului şi se afirmă că este de mare folos în toate formele de cancer.



Mod de preparare

Extrasul de lămâie cu bicarbonat, alternativa naturală la
chimioterapie se prepară astfel:

- într-un litru de apă, se fierbe timp de un minut, coaja unei lămâi,apoi se lasă la macerat, de seara până dimineaţa

- în dimineaţa zilei următoare, lichidul se filtrează.

În acest macerat se stoarce sucul lămâii, se adaugă miere (după gust) şi o lingurita de bicarbonat.


Bolnavii trebuie să consume zilnic un litru de limonadă preparată în
acest mod. De asemenea, leacul miraculos se poate administra
preventiv, fiind un tonic pentru întregul organism.

Notă: Se pare că bicarbonatul din comerț are aluminiu in compoziție care este toxic pentru organism. Încercați să aflați dacă bicarbonatul pe care-l cumpărați are sau nu aluminiu în compoziție, pentru protecția dumneavoastră.

DE CE NU E BINE SA MANCAM DUPA ORA 7 SEARA

De ce nu e bine să mâncăm după ora 7 seara?
 Medicina chineză deţine secretul!
 Pentru a ne "spăla" de toate "relele" de peste zi,
 specialiştii recomandă să nu mai punem nimic în gură după ora 19.
 
 Medicina tradiţională chineză a fost întotdeauna o sursă inepuizabilă
 de terapii şi obiceiuri care îşi găsesc funcţionalitatea chiar şi în
 zilele noastre. Chinezii nu mănâncă nimic seara, după o anumită oră,
 iar explicaţia rezidă tot în vechile tratate de medicină. Tradiţia lor
 spune că energia sau qi circulă în corpul nostru prin 12 canale
 principale, care mai sunt cunoscute drept meridiane. Fiecărui meridian
 îi corespunde un interval de 2 ore, timp în care energia în canalul
 respectiv atinge cota maximă. Potrivit vechilor învăţături chinezeşti,
 digestia este controlată de elementul Pământ. Organele care aparţin
 acestui element sunt stomacul şi splina. Pragul maxim de energie în
 meridianul stomacului este atins între orele 7 şi 9 dimineaţa, iar în
 canalul splinei, energia atinge cota maximă între orele 9 şi 11. Prin
 urmare, cel mai bine este să mâncăm între orele 7 şi 11 dimineaţa,
 întrucât energia alocată digestiei este maximă în acest interval. 12
 ore mai târziu, energia din aceste meridiane atinge cel mai scăzut
 nivel, drept pentru care învăţaţii chinezi ne sfătuiesc să nu mai
 mâncăm după ora 19. Dacă totuşi ne este foame, ideal ar fi să alegem
 alimente uşor de digerat, precum fructe, legume sau sucuri proaspete.
 
 Digestia este în mod normal mai lentă seara, din pricina resurselor
 scăzute de energie. Dacă ne lăcomim la mese bogate în această parte a
 zilei, alimentele staţionează mai mult în stomac şi tind să
 fermenteze, ceea ce duce la formarea de gaze,creează senzaţie de
 balonare şi disconfort. Pentru a face faţă efortului, organismul
 sustrage energia de la alte organe, pentru a susţine digestia. Peste
 noapte, între orele 23 şi 3 dimineaţa, canalele vezicii biliare şi cel
 al ficatul ating pragul maxim de energie. Aceste organe au rolul de a
 curăţa sângele şi de a ne asigura, în felul acesta un somn odihnitor.
 Însă, când mâncăm la ore târzii, energia lor nu mai este centralizată
 asupra purificării organismului, consecinţele fiind indigestia,
 insomnia şi senzaţia de oboseală dimineaţa. Mai mult decât atât,
 pentru că toxinele nu au fost eliminate complet din organism, se
 stochează la nivelul articulaţiilor, expunându-ne riscului de artrită.
 Ce putem face pentru a revigora un ficat obosit?
 În primul rând, să renunţăm la mesele copioase după oră 19.
 
Apoi, chinezii recomandă ceaiurile de păpădie, urzici, mentă, tătăneasă
 care curăţă şi regenerează ficatul.
 Însă nu uitaţi: odată ce încetaţi a mai mânca
 noaptea, ficatul îşi poate folosi energia pentru funcţia lui
 nemaifiindu-i "furată" de digestie, iar organismul are puterea de a se
 reface. Veţi observa că o mulţime de simptome neplăcute vor dispărea,
 inclusiv cele care nu par să aibă vreo legătură cu digestia, precum
 durerile, inclusiv cele ale încheieturilor. În plus, veţi vedea cât de
 simplu este, în felul acesta, să eliminaţi kilogramele în plus.