Postări populare

vineri, 9 august 2013

The human ego and the divine ego - Egoul uman si egoul divin



The human ego is constantly bothering us. But if we have the divine ego which makes us feel, ”I am God's son, I am God's daughter" we will not separate our existence from  the rest of God's creation.

God is omniscient, omnipotent, omnipresent. If He is all, if He is everywhere and if I am His child, how can I be limited to one particular place? This divine ego or divine pride is absolutely necessary. "I cannot wallow in the pleasure of ignorance. I am God's child. To realize Him, to discover Him in myself and in everyone is my birthright. He is my Father. If He is so divine, Then what is wrong with me? I came from Him, from the Absolute; therefore, I should be divine too." This kind of divine pride has to come forward. The ordinary ego has to be transformed. The divine ego, the divine pride, which claims the universe as its own should be our only choice.

Imaginative I was,
Intuitive I have become,
Receptive I shall be.
And then I shall claim God
Exactly the way
God has always claimed me.

Egoul uman ne deranjeaza in continuu. Dar daca avem egoul divin care ne face sa simtim, „Sunt fiul lui Dumnezeu, sunt fiica lui Dumnezeu” nu ne vom separa existenta noastra de restul creatiei lui Dumnezeu.

Dumnezeu este omnipoptent, omniscient si omnipresent. Daca El este totul, si daca El este peste Tot si daca sunt copilul Lui, cum pot eu sa fiu limitat la un singur loc? Acest ego divin sau mandrie divina este absolut necesara. „Nu pot sa ma balacesc in placerea ignorantei. Sunt copilul lui Dumnezeu. A-l realiza,  a-l descoperi in mine si in toti ceilalti este dreptul meu din nastere. El este Tatal meu. Daca El este atat de divin. Atunci ce nu este in regula cu mine? Eu am venit din El, din Absolut, de aceea, ar trebui sa fiu si eu divin.” Aceasta mandrie divina trebuie sa vina la suprafata. Egoul obisnuit trebuie sa fie transformat. Egoul divin, mandria divina, care revendica universul ca fiind al ei trebuie sa fie singura noastra alegere.

Imaginativ am fost,
Intuitiv am devenit,
Receptiv voi fi.
Iar apoi il voi revendica pe Dumnezeu
Exact in felul in care 
Dumnezeu m-a revendicat dintotdeauna pe mine.

Sri Chinmoy

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu