Postări populare

miercuri, 30 ianuarie 2013

Purificarea minţii



Mintea este aproape întotdeauna impură, şi aduce mai mereu gânduri lipsite de aspiraţie. Chiar şi atunci când nu face asta, ea este totuşi o victimă a îndoielii, geloziei, ipocriziei, fricii şi a altor calităţi nedivine. Toate lucrurile negative atacă în primul rând mintea. Mintea le poate respinge timp de un minut, dar apoi ele bat din nou la uşa minţii. Aceasta este natura minţii. Inima este mult, mult mai pură. Afecţiunea, dragostea, devoţiunea, abandonul, şi alte calităţi divine se află deja acolo în inimă. De aceea inima este mult mai pură decât mintea. În inimă chiar dacă aveţi frică sau gelozie, calităţile bune ale inimii vor putea veni totuşi la suprafaţă. Dar de asemenea inima poate şi ea să nu fie pură în totalitate datorită faptului că fiinţa vitală se află lângă inimă. Vitalul inferior, care se află lângă ombilic tinde să urce şi să atingă centrul inimii. El face, datorită influenţei şi vecinătăţii sale, ca inima să devină impură. Dar cel puţin inima nu este precum mintea, care în mod deliberat îşi deschide uşa ideilor impure. Inima este de departe mult mai bună decât mintea. Dar cel mai bun este sufletul. Sufletul este doar puritate, lumină, beatitudine şi divinitate.



1 Devenind sufletul. Cel mai bun lucru pe care îl puteţi face pentru a vă purifica mintea este să simţiţi în fiecare zi timp de câteva minute că nu aveţi minte. Spuneţi-vă, „Nu am minte, nu am minte. Ceea ce eu am este inima.” Apoi după un timp simţiţi, „Nu am inimă. Ceea ce eu am este sufletul.” Atunci când spuneţi, „ Am sufletul,” veţi fi inundaţi de puritate. Dar din nou trebuie să mergeţi mai departe şi mai adânc spunând nu doar, „Am sufletul,”dar de asemenea, „Sunt sufletul.” În acest timp imaginaţi-vă cel mai frumos copil pe care l-aţi văzut vreodată, şi simţiţi că sufletul vostru este infinit mai frumos decât acel copil. În momentul în care puteţi spune şi simţi, „Eu sunt sufletul,” şi să meditaţi asupra acestui adevăr, puritatea infinită a sufletului vostru va intra în inima voastră. Apoi din inimă, puritatea infinită va intra în minte. Când puteţi simţi cu adevărat că sunteţi doar sufletul, acesta vă va purifica mintea.



2 Flacăra interioară. Înainte de a medita, încercaţi să vă imaginaţi o flacără în interiorul inimii voastre. În momentul de faţă poate că flacăra este mică şi abia pâlpâie; poate că nu este o flacără puternică. Dar într-o zi cu siguranţă va deveni mult mai puternică şi mai strălucitoare. Încercaţi să vă imaginaţi că această flacără vă iluminează mintea. La început s-ar putea să nu fiţi satisfăcuţi de modul în care vă concentraţi datorită faptului că mintea nu este focalizată. Ea se gândeşte în mod constant la diferite lucruri şi a devenit victima gândurilor nedorite. Mintea nu are o iluminare reală, astfel încât imaginaţi-vă o flacără frumoasă în interiorul inimii voastre. Apoi, aduceţi această flacără luminând în interiorul minţii voastre. Apoi veţi putea observa o licărire de lumină în interiorul minţii voastre. Atunci când mintea voastră începe să fie iluminată, vă va fi foarte uşor să vă concentraţi timp îndelungat şi de asemenea să aveţi o concentrare mai adâncă.



3 Purificarea respiraţiei. Înainte de a vă începe meditaţia, repetaţi „Supreme”(cuvântul în engleză, pentru Suprem. El are o rezonanţă mantrică şi de aceea este bine să fie folosit în forma lui originală) de circa douăzeci de ori, cât de repede posibil pentru a vă purifica respiraţia. Simţiţi cum deveniţi cu adevărat Respiraţia lui Dumnezeu. Până când respiraţia nu este purificată, mintea nu va rămâne concentrată.



4 Dumnezeu mă doreşte, eu am nevoie de Dumnezeu. Focalizaţi-vă atenţia asupra unei fotografii. Vă puteţi uita la fotografia Maestrului vostru sau puteţi să priviţi la propria voastră imagine în oglindă. Dacă vă concentraţi asupra propriei voastre reflecţii în oglindă, încercaţi să simţiţi că sunteţi în totalitate una cu fiinţa fizică pe care o vedeţi. Apoi încercaţi să intraţi în imaginea pe care o vedeţi. Iar de acolo trebuie să încercaţi să lăsaţi să crească în voi gândul că Dumnezeu vă doreşte şi voi aveţi nevoie de Dumnezeu. Repetaţi: „Dumnezeu mă doreşte, eu am nevoie de Dumnezeu. Dumnezeu mă doreşte, eu am nevoie de Dumnezeu.” Apoi veţi vedea cum încet, continuu şi sigur acest gând divin intră în voi şi pătrunde întreaga voastră existenţă interioară şi exterioară, oferindu-vă puritate în minte, vital şi corp.



5 Impunând control asupra minţii. Puteţi să-i spuneţi minţii voastre, „Nu-ţi voi permite să faci ce vrei. Acum doresc să mă gândesc la Dumnezeu.” Repetaţi numele lui Dumnezeu în gând sau cu voce tare. Apoi spuneţi, „Vreau să am puritate în întreaga mea existenţă, repetând puritate, puritate, puritate.” În acest timp nu-i permiteţi minţii să se gândească la impuritate sau la vreun alt lucru. Nu lăsaţi mintea să rătăcească; pur şi simplu folosiţi-vă mintea pentru propriul vostru scop. Aveţi milioane de gânduri de împlinit în şi prin minte. Dar mintea este atât de obraznică şi neascultătoare că dacă voi nu o folosiţi, vă va folosi ea pe voi.



6 Aruncaţi-le afară. De fiecare dată când un gând nedivin intră în mintea voastră, aruncaţi-l afară. El este asemenea unui element străin, unui hoţ, care a intrat în casa voastră. De ce ar trebui să lăsaţi în mod conştient un hoţ în casa voastră, când puteţi să-l daţi afară? Când un gând nedivin intră în mintea voastră, pur şi simplu prindeţi-l şi aruncaţi-l în focul arzător al aspiraţiei voastre interioare.

7 Ştrangulând gândurile rele. Atunci când apare un gând care nu este pur, bun sau divin repetaţi imediat cuvântul „Supreme” foarte rapid. Supremul este Guru-l meu, Guru-l vostru, Guru-l tuturor. Repetaţi „Supreme” foarte repede, şi de fiecare dată când folosiţi cuvântul „Supreme,” simţiţi că aţi creat un şarpe care se va încolăci în jurul gândului nedivin şi-l va sugruma.
CKG

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu