Postări populare

joi, 20 iunie 2013

The end of all teaching is love


The only effective way to love man is to first love God sleeplessly.

The end of all teaching is love: divine love, not human love. Human love binds; the result is frustration. And at the end of frustration, destruction loom large. But divine love is expansion, enlargement, the feeling of true oneness. So if we love someone, we have to know that we love him precisely because deep inside that person is God. It is not because the person is my father, or my mother, or my sister, or my brother, that I love him. No. I love him just because inside him I feel, I see the living presence of my dearest Beloved.

Because I fear God,
I do not have to fear any man.
Because I love God,
I have to love all human beings.

Singura cale eficienta de a iubi omul este ca in primul rand sa-l iubim pe Dumnezeu neobosit.

Toata invatatura ne duce catre dragoste: dragostea divina, nu cea umana. Dragostea umana leaga; rezultatul este frustrarea. Iar frustrarea sfarseste in distrugerea. Dar dragostea divina este expansiune, largire, sentimentul unitatii adevarate. Deci daca iubim pe cineva, trebuie sa stim ca-l iubim cu siguranta pentru ca adanc in interiorul acelei persoane se afla Dumnezeu. Nu datorita faptului ca acea persoana este tatal meu, sau mama mea, sau sora mea, sau fratele meu ii iubesc. Nu. O iubesc pentru ca simt in ea, vad in ea prezenta vie a iubitului meu Suprem.

Datorita faptului ca mi-e teama de Dumnezeu
Nu trebuie sa-mi fie teama de nici un om.
Datorita faptului ca il iubesc pe Dumnezeu
Trebuie sa iubesc toate fiintele umane.

Sri Chinmoy

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu