Postări populare

joi, 28 martie 2013

Ura: Dragoste Deghizată

Ura este o formă deghizată de dragoste. Puteţi să urâţi doar pe cineva pe care aţi dori să-l iubiţi, căci dacă aţi fi total indiferent faţă de acea persoană, nu aţi avea nici măcar suficientă energie pentru a urî acea persoană. Poate consideraţi că anumite persoane în această lume sunt foarte rele. Dar oare considerând că o persoană este foarte rea sau urând acea persoană, avem noi ceva de câştigat? Dimpotrivă urând acea persoană nu faceţi decât să pierdeţi ceva foarte agreabil din voi înşivă. De ce ar trebui să pierdeţi ceva foarte scump vouă, doar pentru că doriţi să corectaţi pe cineva urându-l? Trebuie să fim înţelepţi. Puteţi spune că el este foarte rău şi trebuie să faceţi ceva. Dar ura nu este arma potrivită în această situaţie. Dacă doriţi să folosiţi arma potrivită, cea mai eficientă armă, atunci trebuie să aduceţi la suprafaţă dragostea voastră. Poate consideraţi că dragostea nu este o armă puternică, în timp ce ura este precum un cuţit ascuţit. Nu. Dragostea este infinit mai puternică decât ura. Când iubiţi pe cineva, calităţile lui divine trebuie să vină în prim plan. Dacă cineva a fost obraznic cu voi, imediat vreţi să-l pedepsiţi şi să-l loviţi. Însă, ce se va întâmpla după ce-l veţi lovi? În voi există ceva numit conştiinţă. Această conştiinţă vă va mustra. Veţi spune „ Ce am făcut? El a făcut ceva rău este adevărat, dar acum şi eu am făcut ceva rău, la rândul meu. Cum îi sunt eu superior lui?”

Sri Chinmoy

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu