Postări populare

miercuri, 27 februarie 2013

Marele “Eu”, Micul “eu”


Egoul care este micul “eu” , este extrem de limitat. El caută în mod constant altceva decât pe el însăşi. Adevărata natură a egoului este să fie nesatisfăcut şi nemulţumit. El nu este niciodată mulţumit cu ceea ce are şi cu ceea ce el este, deoarece simte mereu că adevărul este undeva în altă parte. 

Marele “Eu” , Sinele, nu caută nimic, căci el întruchipează totul în interiorul său. Nu putem defini Sinele universal prin conceptele noastre mentale. Doar îl putem realiza prin puterea aspiraţiei noastre. 

Micul “eu” ne va face întotdeauna să simţim că noi ca indivizi suntem cei mai importanţi. Dar dacă ne îngrijim doar de propria noastră perfecţiune-de-sine şi ignorăm restul lumii, suntem întru-totul pierduţi. Sinele nostru mai mare ne spune că noi aparţinem Infinitului, Eternului şi Nemuritorului. Prin puterea identificării noastre cu Absolutul, noi ne îngrijim de perfecţiunea deplină a întregii creaţii a lui Dumnezeu. 

Acum că v-aţi dat seama 
De adevărata voastră slăbiciune, 
Vulcanul-mândrie, 
Sunteţi gata să descoperiţi 
Adevărata voastră tărie, 
Dragostea-unităţii.

by Sri Chinmoy

1 comentarii:

  1. Egoul este rezultatul ignorarii repetate al Ingerului Bun.De multe ori s-a acceptat si aceasta varianta, care nu a dus catre ridicarea spre Lumina, ci la o continua bijbaiala in obscuritate.Sunt unii ce au gasit receta perfecta, considerandu-se mantuiti.Nemurirea in urma Judecarii sufletelor e o himera.Privind realist propriul chip intr-o oglinda, ne putem intreba:Oare ce am facut IO pentru fi Premiat de Divinitate in mod Absolut,oare ce fapte deosebite cu totul si cu totul iesite din comun am savarsit cu buna stiinta sa stau alaturi de IISUS? Caci IISUS este intr-adevar Nemuritor.El se zice ca nu a avut pacate nici pe Pamant. Totusi a fost crucificat intre 2 hoti.O Lume hada, o Lume nebuna... IO-inseamna hominidul coordonat de una sau mai multe entitati echivalente Ingerului Binelui, care nesocoteste constant ingerul sau ingerii raului, alegand mereu calea Binelui.defendia

    RăspundețiȘtergere