Postări populare

vineri, 26 aprilie 2013

Medicamentul-Meditaţie

De fapt nu sentimentul de teamă, îndoială sau gelozie sunt cele care ne fac să ne simţim mizerabil, ci efectele lor ulterioare, care apar atunci când devenim conştienţi de ceea ce am făcut. Deoarece am suportat de nenumărate ori aceste efecte ulterioare, ar trebui să acţionăm imediat pentru a ne vindeca. În India, atunci când oamenii suferă de malarie, doctorul le prescrie chinină. Chinina este foarte amară. Atunci când cultivaţi gelozia, meditaţia este precum chinina, foarte amară şi plictisitoare. Dar dacă ştiţi că acest medicament-meditaţie vă va vindeca de febra îndoielii, fricii şi a geloziei, atunci cel mai bun lucru este să-l luaţi.

Înainte de a începe să meditaţi spuneţi patru lucruri: „Frică, pleacă din viaţa mea!Îndoială, pleacă din viaţa mea! Gelozie ieşi din viaţa mea! Nesiguranţă, pleacă din viaţa mea! Nu am nevoie de voi şi nu voi avea niciodată nevoie de voi.” Apoi ele vor veni şi vă vor întreba, „Pe cine doreşti?” Iar voi le veţi răspunde, „ Vreau doar meditaţia; Îl doresc doar pe Dumnezeu. Dovada este că pot trăi fără voi, dar voi nu puteţi trăi fără mine. Teamă, tu nu poţi trăi fără mine; de aceea vii şi-ţi găseşti adăpost în corpul meu. Gelozie, tu nu poţi trăi fără mine; de aceea tu vii si-ţi cauţi adăpost în vitalul meu. Îndoială, tu nu poţi trăi fără mine; de aceea vii şi-ţi cauţi adăpost în mintea mea. Nesiguranţă, tu nu poţi trăi fără mine; de aceea tu vii şi-ţi cauţi adăpost în inima mea.” Când le veţi provoca pe cele patru în acest mod divin, vor spune că este sub demnitatea lor să rămână în interiorul vostru. „Dacă tu poţi trăi fără noi de ce nu am putea trăi şi noi fără tine?” vor întreba ele, şi apoi vor pleca. Atunci veţi avea meditaţia perfectă.

Vreţi să cuceriţi  
Febra veşnică a geloziei?  
Vă voi spune un mare secret:  
Trebuie doar să iubiţi şi să deveniţi una  
Cu inima voastră de unitate.

Sri Chinmoy

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu