Postări populare

marți, 7 mai 2013

Coborârea Compasiunii


A mea este inima 
Care iubeşte cu însufleţire 
Răsăritul-aspiraţiei. 
A mea este viaţa 
Care iubeşte fără rezerve 
Asfinţitul-compasiunii. 

Compasiunea este un magnet spiritual. Ea ne trage către ceilalţi. Atunci când ne folosim compasiunea şi grija noastră, observăm că deja prin acestea operează un magnet interior. 

Compasiunea este bazată pe unitatea noastră plină de simpatie. Dacă am o durere de genunchi, îmi pun mâna acolo şi simt grijă pentru genunchiul meu. De ce? Deoarece simt că genunchiul meu este o parte integrală a existenţei mele. Similar, dacă avem unitate cu cineva, atunci compasiunea apare foarte repede. Dacă simţim suferinţa altuia ca fiind a noastră proprie, dacă dorim să fim parte a vieţii acelei persoane atunci imediat grija, compasiunea şi alte calităţi divine vin la suprafaţă. 

În mod normal, aşa numita compasiune oferită de un individ altuia implică un anumit sentiment de separare sau de inferioritate. Cel care consideră că are compasiune se simte superior; iar cel care primeşte această compasiune se simte inferior. Unii oameni doresc să ne facă să simţim că ei sunt mai puri şi mai puternici din punct de vedere spiritual decât noi. Ei simt că ne arată compasiunea lor, dar aceasta nu este compasiune deloc. Adevărata compasiune vine nu dintr-un sentiment de superioritate ci din unitate. Dacă există sentimentul unităţii, tot ceea ce este divin, plin de inspiraţie, împlinire şi iluminare se va afla acolo. Adevărata compasiune cuprinde toate calităţile noastre bune: bunăvoinţa noastră, dăruirea noastră de sine, zelul şi amabilitatea noastră de a fi în serviciul umanităţii. Vom fi capabili să oferim aceste calităţi dacă avem unitate cu ceilalţi.

Sri Chinmoy

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu