Postări populare

duminică, 5 mai 2013

Perfection

Perfection means constant rejection of your desire-life. Perfection means constant acceptance of your aspiration-heart.

In order to have conscious, constant and inseparable oneness with God, I have to achieve something and to become something, and that thing is perfection. How do I become perfect? I become perfect by crying inwardly to receive the things that will uplift me and illumine me, and to conquer the things that torments me and disturb me. When I cry to receive good things and to conquer bad things, God is pleased with me. It is only by pleasing God that I can become perfect.

Each day I tell my Beloved Supreme
That I can be absolutely perfect.
Every day my Beloved Supreme tells me
That I am His chosen child. 


Perfecțiunea înseamnă o respingere constantă a vieții tale de dorință. Perfecțiunea înseamnă acceptarea constantă a inimii tale de aspirație. 

Ca să obțin unitatea constantă, conștientă și inseparabilă cu Dumnezeu, trebuie să obțin ceva și să devin ceva, și acel lucru este perfecțiunea. Cum devin perfect? Devin perfect plângând în interior să primesc lucrurile care mă vor ridica și mă vor ilumina, și să cuceresc lucrurile care mă tulbură și mă deranjează. Când plâng pentru a primi lucruri bune și a le cuceri pe cele rele, Dumnezeu e mulțumit cu mine. Doar mulțumindu-L pe Dumnezeu pot deveni perfect. 

În fiecare zi îi spun Iubitului meu Suprem 
Că pot fi absolut perfect. 
În fiecare zi Iubitul meu Suprem îmi spune 
Că sunt copilul Lui ales.

Sri Chinmoy

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu